Календар новин  

Вересень 2020
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
   

Рекомендуємо  

prezident
vr
uryad
rada
kyevrada
rda
Володарська районна рада
regcenter
regcenter
   

Форма входу  

   
   
Погода

Календарні свята та події. Спілкуємося українською

   

Права та соціальні гарантії дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування

Відповідно до частини третьої статті 52 Конституції України утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, покладається на державу. Діти, які внаслідок смерті батьків, позбавлення батьків батьківських прав, хвороби батьків чи з інших причин залишилися без батьківського піклування, мають право на особливий захист і допомогу з боку держави (стаття 25 Закону України “Про охорону дитинства”).

Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які навчаються, мають право на:

  • повне державне забезпечення в навчальних закладах (діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років та особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, при продовженні навчання до 23 років або до закінчення відповідних навчальних закладів);
  • виплату щорічної допомоги для придбання навчальної літератури в розмірі трьох соціальних стипендій. Виплата зазначеної допомоги здійснюється протягом 30 днів після початку навчального року за рахунок коштів, що передбачаються для навчальних закладів у відповідних бюджетах;
  • збереження на весь період академічної відпустки (при наданні академічної відпустки за медичним висновком) повного державного забезпечення та виплату стипендії. Навчальний заклад сприяє організації їх лікування;
  • забезпечення випускників навчальних закладів за рахунок навчального закладу або відповідної установи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку.

Соціальні гарантії:

  • соціальний супровід дитини;
  • щорічне безоплатне оздоровлення;
  • за дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, зберігається право на житло, в якому вони проживали з батьками, рідними тощо до влаштування у відповідні заклади;
  • дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, після досягнення ними 18-річного віку надається одноразова допомога у розмірах і порядку, визначених Кабінетом Міністрів України;
  • держава гарантує працевлаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, після повернення їх з дитячих закладів, від опікунів чи піклувальників, з дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, закінчення навчання в державних та комунальних навчальних закладах.

Для отримання детальної інформації, роз'яснень та консультацій звертайтесь до Володарського бюро правової допомоги за адресою: смт Володарка, пл. Миру, 2, другий поверх, Тел.: (04569) 5-05-84.

Атракціони: щоб розваги не стали небезпечними

Гойдалки, каруселі, батути, американські гірки… У розпал літа в українських містах відкрилися атракціони, які раніше не працювали через карантинні обмеження. Хто відповідає за безпеку атракціонів? Якою має бути безпечна атракціонна техніка?

Умовно атракціони можливо розділити на механічні та немеханічні.

Механічні атракціони мають мотор та є об’єктами підвищеної небезпеки. Такі атракціони експлуатуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, поданої територіальному органу Державної служби України з питань праці відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Уряду від 26 жовтня 2011 року № 1107.

Немеханічні атракціони використовуються без дозволів чи декларацій, оскільки не являються об’єктами підвищеної небезпеки.

Правила для атракціонів

Власники атракціонів під час установлення, монтажу, безпечної експлуатації, ремонту та реконструкції повинні дотримуватися Правил будови і безпечної експлуатації атракціонної техніки, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 01 березня 2006 року № 110.

Більше того, за порушення цих Правил власники нестимуть адміністративну або кримінальну відповідальність.

Відповідно до Правил технічний огляд атракціонів має проводитися не рідше одного разу на рік. Особи, які мають технічну установку, до настання початку сезону зобов’язані провести технічний огляд та відобразити це у документах.

Проекти розміщення атракціонів мають підлягати державній санітарно-гігієнічній експертизі відповідно до Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 09 жовтня 2010 року № 247. Визначення відповідності діючих атракціонів вимогам санітарних норм має здійснюватися в ході поточного державного санітарно-епідеміологічного нагляду згідно з Положенням про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 1999 року № 1109.

Головне – безпека конструкцій

Проекти атракціонів повинні відповідати державній експертизі стосовно техногенної безпеки відповідно до Кодексу цивільного захисту України.

Атракціони мають бути здатними сприймати максимальні навантаження (маси власних конструкцій, відвідувачі і глядачі, частини, що рухаються, атракціону з відвідувачами, вітер та сніг, динамічні, вібраційні та ударні (у тому числі аварійні, температурні та інші навантаження).

Атракціонна техніка має зберігати задані властивості за багаторазового монтажу, демонтажу та транспортування.

Будь-які складові частини механізмів атракціону, що становлять небезпеку, до яких можуть мати доступ відвідувачі або обслуговуючий персонал, повинні бути захищені огорожами.

Огорожі, призначені для запобігання доступу в небезпечні зони, потрібно виготовляти та встановлювати таким чином, щоб вони перешкоджали потраплянню частин тіла в небезпечні зони з урахуванням віку відвідувачів, а також унеможливлювали їх демонтаж без застосування інструментів.

Небезпечні для відвідувачів зони атракціонів мають бути огороджені жорсткою системою обмеження доступу.

Якщо трапився нещасний випадок

Розслідування аварій та нещасних випадків, що мали місце під час експлуатації, ремонту, налагодження чи обслуговування атракціонів, здійснюється  відповідно до вимог Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 337 «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві».

Протягом тривалого часу у багатьох українців виникало питання як вони можуть реалізувати своє виборче право, якщо не мають зареєстрованого місця проживання, так званої прописки. Через колізії права, які виникали внаслідок невирішеності такої проблеми на нормативно-правовому рівні, багатьом виборцям так і не вдалося реалізувати свої виборчі права на минулих виборах.

Для забезпечення реалізації та захисту виборчих прав громадян 11 червня 2020 року Центральна виборча комісія (ЦВК) прийняла постанову № 103 «Про Порядок визначення виборчої адреси виборця, який не має зареєстрованого місця проживання»

Так, у разі, якщо виборець не має зареєстрованого місця проживання, його виборча адреса визначається:

-за погодженням із центром обліку, який відповідно до закону веде облік бездомних осіб або соціальною службою, у складі якої утворено структурний підрозділ для ведення обліку бездомних осіб;

– органом ведення Державного реєстру виборців (далі – орган ведення Реєстру) за мотивованим зверненням виборця.

У разі реєстрації виборчої адреси бездомних, виборець реєструється за адресою центру або соціальної служби, які ведуть облік бездомних осіб.

У разі реєстрації виборця, який не має прописки, орган ведення Реєстру може визначити виборчу адресу виборця, який не має зареєстрованого місця проживання, за місцем, де він фактично проживає.

Для цього особа, яка не має зареєстрованого місця проживання та набула права голосу або має право голосу, однак виявила, що вона не включена до Державного реєстру виборців або вибула зі своєї виборчої адреси, чи виборчу адресу якої визначено органом ведення Реєстру, може за власною ініціативою звернутися до органу ведення Реєстру із заявою щодо свого включення до Реєстру або щодо зміни виборчої адреси.

Така заява подається особою до органу ведення Реєстру за місцем її фактичного проживання на території України.

У заяві вказується адреса житла, за якою виборець фактично проживає та яку просить визначити його виборчою адресою.

Після виконання зазначеного алгоритму дій і включення нової виборчої адреси до Реєстру виборців, особа може проголосувати за місцем свого проживання, незалежно від того 

Спадкування за правом представлення та спадкова трансмісія – що це і в чому різниця?

Право власності є одним із тих, до яких суб’єкти правовідносин підходять з найбільшою серйозністю. Здійснення такого права передбачає не тільки фактичне володіння чи самостійне використання об’єктів своєї власності, а й можливість визначати долю таких об’єктів, в тому числі на випадок смерті власника. Однак, якщо за життя власник не оформив документально свою волю, державою встановлений порядок переходу права власності на його майно, зокрема, до його родичів в порядку черговості. Разом із тим, трапляються випадки, коли сам власник пережив родичів, яким би перейшло його майно, скажімо, батьки пережили дітей, однак у останніх були свої діти, які ще живі. Законодавством встановлено на такі випадки інститут спадкування за представленням.

Коли потрібно доводити родинні відносини у суді ?

Справи щодо встановлення факту родинних відносин є досить поширеними. Адже з наявністю споріднення між людьми виникає багато юридичних наслідків: право на спадщину, право на пенсію у зв’язку із втратою годувальника, одержання компенсації тощо. І нерідко на заваді реалізації особистих чи майнових прав постає помилка в прізвищі чи імені людини в свідоцтві про народження чи паспорті, або втрата документу. Тоді факт родинних відносин доводиться встановлювати через суд.

   
   

вулиця Кооперативна, 9,

смт Володарка,

Київська область, 09301

тел. (04569) 5-13-64 , 5-13-67

   
© Володарська селищна рада